[be]live in [you]rself

nu tänker jag vara lite dryg men ärligt talat jag tror att ni alla behöver höra detta;

det finns hela tiden saker som man vill förbättra med sig själv, det kan vara att man vill bli smalare/tjockare, man kanske vill bli längre eller kortare, man vill ha finare hy, ansikte. man vill vara brunare och ha en perfekt kropp. men alla tjejer där ute, om ni förändrar er är ni ju inte er själva längre. jag menar, leverfläcken i pannan, fräknarna på kinderna och det lockiga håret det är det som gör att ni är ni. nu menar jag inte att jag själv har världens bästa självförtroende. för det har jag inte verkligen inte. jag plattar håret nästan varje dag och smörjer in mig i brun utan sol, sminkar mig osv. men grejen är att jag gör det för min skull, inte för någon annans skull. när jag plattar håret är det för att jag känner mig självsäkrare, mår bättre osv.

så sluta fokusera på det som är dåligt med er själva och tänk på det som är bra. jag menar, alla andra är så upptagna med sig själva så de märker inte om du har lite slappa kläder någon dag. men såklart om ni mår bra av att fixa er så ska ni ju göra det, jag vet att det inte är kul att gå runt och känna sig som ett skabb. men gå inte runt och tänk, jag är ful, jag är tjock, jag har flottigt hår osv. såklart finns ju tankarna där ibland, men alltså ignorera dem. för du är du och det finns det ingen annan som är. för vem vill vara en i mängden, var dig själv. med allt vad det innebär. ett tips är att komma på en sak som är bra med er själva till att börja med, jag peppar hela tiden mig själv med frasen "men jag är söt". det låter kanske väääääldigt ego, det skulle jag tycka om någon kom och sa typ "hej jag är snygg" men alltså, det är något jag kommit fram till att jag är nöjd med, jag kanske inte är snygg, sexig eller vältränad men jag är iaf lite söt. så kan ni oxå tänka, typ "jag har fint hår" eller "jag är faktiskt nöjd med mitt ansikte". det är inte egoistiskt att tänka så, det är bra för dig själv och du blir självsäkrare!


KOMMENTARER


Linn

Du är helt klart en helt underbar människa! Du ljuser upp andras dagar runt omkring dig :)

Mega stor kram till dig med ett extremt stort hjärta.

/ Linn

2011-12-29 // 10:43:47
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: